כל התמונות באתר הן להמחשה בלבד
התקשרו
ממתקי אליאס וקסמן בע"מ

מתכונים עם ממתקים

קרטיבים עם סוכריות גומי – כולנו זוכרים איך בתור ילדים היינו מכינים קרטיבים ביתיים. גם כיום ניתן להנות מפעילות משותפת זו, יחד עם הילדים, בימי הקיץ החמים. לצורך ההכנה, ניתן להשתמש בתבניות לקרטיבים עם מקלות, או לשלב קניית מקלות קרטיב עם שימוש בכוסות חד פעמיות או בגביעי יוגורט ריקים. את הקרטיב עצמו ניתן להכין ממיץ טבעי או תרכיז מיץ בתוספת מים לפי טעמו האישי של כל אחד. לאחר מילוי המיץ במיכל מפזרים מספר סוכריות גומי. מעבר להנאה באכילת קרטיב קר ומתוק תתקבל הנאה כפולה עם התגלותם של סוכריות הגומי בתוך הקרחון. בתיאבון!

פיצה מרשמלו – מצרכים להכנת הבצק: 250 גרם קמח לבן רגיל, מעט מלח (כחצי כפית), 1 כף שמרים (או 1/4 קוביה), 1 כף שמן זית, 3/4 כוס מים פושרים. הכנת הבצק: לתוך קערת המיקסר מכניסים את הקמח. מוסיפים את המלח ומערבבים היטב, מוסיפים את השמרים ומערבבים שוב. מוסיפים את השמן ואת המים. את המים מוסיפים בהדרגה ורק עד לקבלת בצק רך וגמיש, אך לא דביק. מעבירים את הבצק לקערה משומנת קלות ומגלגלים אותו בתוכה כך שישומן היטב מכל הצדדים. מכסים ומתפיחים כשעה וחצי עד להכפלת נפח הבצק. מרדדים על תבנית את הבצק שתפח ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 250 מעלות. אופים עד להזהבה של הבצק (זמן האפייה משתנה לפי עובי הבצק וסוג התנור). יש להוציא את הבצק, למרוח עליו שוקולד ולהניח את המרשמלו, בטעם ובכמות הרצויה. לאחר מכן, יש להכניס לתנור למספר דקות מועט, תחת השגחה. כשהמרשמלו משחים מעט, להוציא. בתיאבון!

עוגיות עם סוכריות מנטה – בצק העוגיות הינו בצק פריך. להכנת הבצק מערבבים בקערה: 200 גרם קמח, 100 גרם חמאה קרה (חתוכה לקוביות), 1/2 כפית מלח, ביצה אחת ו-4 כפות סוכר. את הבצק המוכן מרדדים וחותכים בעזרת חותכן עוגיות לצורות לפי בחירתכם (לבבות/כוכבים/עיגולים/ריבועים ועוד…). במרכז כל עוגייה קורצים חור בעזרת חותכן קטן יותר או אפילו פקק של בקבוק. כעת, לוקחים שקית של סוכריות בטעם מנטה, (נמצא תחת קטגוריית "סוכריות" בממתקים שלנו). מסירים מכל הסוכריות את העטיפה. חשוב מאוד! מכניסים לשקית ניילון קטנה ושוברים את הסוכריות בעזרת מערוך או פטיש שניצלים. כעת, ממלאים את החור במרכז העוגייה בחופן שברי סוכריות. את העוגיות מניחים על גבי נייר אפייה (ע"מ שהסוכריות לא ידבקו לתבנית). מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות, למשך כ-10-15 דקות (זמן האפייה תלוי בסוג התנור, יש להשגיח!). לאחר האפייה מחכים שהעוגיות יתחממו – ובתיאבון!